maandag 28 maart 2011

De Kamperfoelie














Ik weet nog goed dat ik als klein meisje bij mijn vader achterop zat. We fietsten vaak naar het park. Aan de ingang van het park stond een hoge boog met volop bloemen erin. Die ik zo heerlijk vond ruiken en zo wonderlijk mooi vond.  Het bleek kamperfoelie te zijn. Vorig jaar heb ik ze dan ook eindelijk in mijn tuin geplant en alle herinneringen komen naar boven…jeugdsentiment! Je hebt ze in vele soorten en kleuren. Ik heb ‘n gele variant in mijn tuintje staan. Zo rond juni, juli staat hij in bloei. Ik kan daar dan zo van genieten. Kamperfoelie betekent geitenblad. Waarom? Nou misschien kunnen ze net als geitjes goed klimmen want je moet ze wel goed in de gaten houden dat ze niet woekeren. Verder zijn ze niet te kieskeurig want ze kunnen in ieder grondsoort. 

Veel Bloem Geluk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten